Openstaande hulpvragen

Afstand

Totaal 26 items in de Openstaande hulpvragen

• Rotterdam

SPOED: hulp bij inpakken!

Rotterdam

Een 65-jarige meneer, woonachtig in Bospolder-Tussendijken, zoekt hulp bij het inpakken van zijn inboedel. Meneer moet uiterlijk 26 oktboer a.s. verhuizen, maar kan niet alleen al zijn spullen inpakken. Wie helpt?
  • Nijkerk

Aanleggen van tuinpad*

Nijkerk

Verrichten van straatwerkzaamheden: Voor een inwoner van Nijkerk welke recent verhuisd is naar benedenwoning i.v.m. afhankelijkheid van een scootmobiel zijn wij op zoek naar 2-3 personen welke een pad kunnen herstraten. Dit omdat het pad momenteel niet begaanbaar is met de scootmobiel. Er is een foto van de huidige situatie aanwezig.  Gevraagde hulp bestaat uit uithalen huidige tegels, egaliseren, eventueel 'kruien' van zand en het leggen van de tegels. Er zijn bij deze persoon geen bruikbare materialen aanwezig en dienen (in overleg en zonodig) meegenomen te worden.
    2 Vrijwilligers nodig
  • Hendrik-Ido-Ambacht

Vervoer naar jubileum

Hendrik-Ido-Ambacht

Een 59-jarige man die in een beschermde woonvorm van Yulius in Hendrik-Ido-Ambacht woont, wil graag op 28 oktober naar het jubileumfeest van zijn zus en zwager in Alphen aan den Rijn. Hij heeft gehoorproblemen en moeite met praten en moet van deur tot deur begeleid worden. Reizen kan zowel met de auto als met openbaar vervoer. (de Valyspas is in aanvraag en is hoogstwaarschijnlijk niet op tijd geregeld) Wie wil hem bij het feest brengen? Het begint om 16 uur in Alphen aan den Rijn. Om 21 uur is het feest afgelopen. Eventueel zou meneer dan met iemand kunnen meerijden.
  • Groningen

Voedselpakket ophalen (pakt Jan Kerssen op)

Groningen

Alleenstaande moeder is hoogzwanger ( 12 december uitgerekend) en vanaf a.s. maandag mag ze gebruik maken van het voedselpakket dat voor haar klaar staat in de Oosterpark. Mevrouw heeft nog 2 kinderen en is blij dat ze het pakket ontvangt. Het gaat om 3 tassen en dit is te zwaar voor haar om op de fiets te halen i.v.m. suikerziekte. In haar eigen netwerk heeft ze alleen voor a.s. maandag hulp gekregen. Verder is het niet gelukt omdat deze mensen werken overdag. Het is voor de periode van 4 maanden.
    5 Vrijwilligers nodig
  • Nijkerk

Hulp bij laminaat vloer leggen

Nijkerk

Voor een 43 jarige vrouw uit Nijkerk zijn wij op zoek naar een aantal hulpbieders die in staat zijn om een laminaatvloer te leggen in haar, binnenkort te betrekken, woning. Het gaat om een tweetal etages met veelal 'recht toe recht aan' zijnde oppervlakten wat het leggen makkelijk maakt. De hulpvrager zorgt dat alle materialen, gereedschappen en natuurlijk de vloer aanwezig zijn. Wie kan deze vrouw en haar dochter op de korte termijn hiermee helpen?
    1-3 Vrijwilliger nodig
  • Groningen

Voedselpakket ophalen (via mail voorgelegd aan Jan Kerssen)

Groningen

hoi mijn naam is andries gramsbergen leeftijd 76 sta onder bewind van senturra heb vandaag mijn auto totall los gereden zo kan ik niet meer naar de voedselbank om mijn boodschappen op te halen. vraag hulp om het voedsel bij mij thuis te laten bezorgen
    5 Vrijwilligers nodig
  • Breda

Er op uit in het Ginneken

Breda

Voor een muzikale man (68) uit Breda zijn wij op zoek naar een hulpbieder (man) die zich vrijwillig wil inzetten voor een fijn praatje of om er even tussenuit te gaan. Meneer geniet nog graag iedere dag van het leven maar mist regelmatig een medemens om zich heen. Meneer woont samen met een huisgenoot maar die is ook vaak weg. Verdere sociale contacten zoals vrienden en familie heeft meneer niet meer. Doordat meneer wat slecht ter been is wordt de drempel om naar buiten te gaan iedere dag groter. Vandaar dat we op zoek zijn naar een hulpbieder die eenmaal per twee weken langs wil komen voor een praatje of om er even tussenuit te gaan. Liefst in de middag. Heeft u een hond en wilt u even bij meneer langs? Geen probleem want deze man is gek van honden. Om even een frisse neus te halen maakt meneer gebruik van een rollator of een rolstoel. Wilt u meneer helpen? Druk dan op onderstaande groene link. Dan nodigen wij u graag uit voor een eerste kennismaking.
  • Rotterdam

Alleenstaande moeder bezoeken

Rotterdam

Voor een jonge alleenstaande moeder uit de wijk oud Mathenesse zoeken we een lieve vrijwilliger die haar wil bezoeken. Ze is van Curaçaose afkomst en heeft een kind van 1 jaar . Mevrouw heeft veel narigheid meegemaakt. Haar moeder is overleden en haar partner is weg. Familie en vrienden wonen ver weg. Haar zus waar ze veel steun aan heeft gaat voor 6 maanden naar Curaçao. Mevrouw heeft een urgentieverklaring voor een nieuwe woning maar woont nog in het huis van haar ex, doet een studie en krijgt hulp bij psychische klachten. Wil jij haar gaan bezoeken voor de periode dat ze er alleen voor staat?
  • Zwijndrecht

Mankracht

Zwijndrecht

Een alleenstaande mevrouw vraagt hulp bij het naar beneden brengen van haar oude bankstel. Ze woont in een flat met lift.  Mevrouw heeft een ander bankstel gekregen van een vriendin. Voorlopig laat ze de oude bank op een slaapkamer zetten. We zoeken voor deze hulpvraag twee hulpbieders. Als u deze klus wilt aannemen en u kent zelf iemand die u hierbij wil helpen, dan kan dat ook, laat het ons even weten!
    2 Vrijwilligers nodig
  • Nieuwegein

Hulp bij verven

Nieuwegein

Hulp gevraagd bij het verven van muren in een slaapkemer (2 lange wanden en 1 korte wand). Mevrouw heeft geen familie of ander netwerk en is door omstandigheden het overzicht een beetje kwijtgeraakt. Mevrouw kan zelf helpen en het materiaal is aanwezig.
  • Leusden

Vloerbedekking leggen

Leusden

Hulp voor een Afghaans gezin dat een woning in Leusden toegewezen heeft gekregen. In de woning moeten nog veel dingen gedaan worden w.o. het leggen van vloerbedekking. Het betreft een bejaard echtpaar met een zoon die een beperking heeft. Ze kunnen daarom zelf weinig doen in de woning. Ze hebben nauwelijks middelen en krijgen financiële ondersteuning vanuit de gemeente Leusden. Ze hebben geen kring van mensen om zich heen die hen behulpzaam kan zijn. Voorlopig beperken we de hulpvraag tot de woonkamer (5 x 4.5 m2)
  • Utrecht

Gezelschap bieden aan moeder en kind

Utrecht

Voor een alleenstaande moeder (35 jaar) zoeken we iemand die 1x in de twee weken moeder en kind gezelfschap wil bieden. Moeder heeft een dochtertje van 1,5 jaar en samen zijn ze op zoek naar een andere woning. Moeder is gescheiden maar woont op dit moment door omstandigheden nog bij haar ex-partner. Ouders worden begeleid door het Buurtteam in Utrecht. Moeder staat op de wachtlijst voor de Tussenvoorziening, maar voelt zich nu gevangen in haar eigen huis. Ze ervaart veel spanningen en stress waardoor moeder helemaal op is.  Het zou voor moeder heel erg helpend zijn als er iemand bij haar langs kan komen (het liefst in de avond) om moeder en dochter gezelschap te houden: samen een boekje te lezen, een spelletje te doen of even naar buiten te gaan.   De hulp is in principe noodzakelijk totdat moeder en dochter een nieuwe woning hebben gekregen. Er kan eerst een kennismakingsgesprek worden gepland om te kijken of er een klik is.  Hulp is van harte welkom!