Openstaande hulpvragen

• Amersfoort

Vervoer naar tandarts

Amersfoort

Hulp wordt gevraagd bij het vervoer en begeleiding bij een tandarts bezoek. De afspraak is op donderdag 3 mei om 09.30 uur. De afspraak duurt een half uur. De tandarts zit in Kattenbroek. De vraag is of de vrijwilliger om 8.55 uur bij mevrouw aanwezig kan zijn. Er is geen lift in het gebouw, daarom moet mevrouw met de trap naar beneden. Dat lukt zelf, maar de vrijwilliger moet dan even de rollator naar beneden dragen. Het is de bedoeling dat mevrouw ook weer thuis gebracht wordt. Vergoeding voor de benzine wordt door mevrouw betaald.
  • Nijkerk | Hoevelaken | Nijkerkerveen

Hulp in de tuin

Nijkerk | Hoevelaken | Nijkerkerveen

Voor een gescheiden vrouw met 2 kinderen is hulp gevraagd bij het rooien van een conifeer. Deze is erg groot geworden en neemt een groot gedeelte van tuin in beslag. Helaas is mevrouw niet in staat deze zelf te rooien.
  • Hendrik-Ido-Ambacht

Hulp bij meubels in elkaar zetten (bouwpakketten)

Hendrik-Ido-Ambacht

Voor een wat oudere heer met gezonheidsklachten die onlangs in een nieuw appartement is gaan wonen in de Volgerlanden zoeken wij een HIP hulpbieder die een ordnerkastje van de Lidl bij hem in elkaar wil zetten.
  • Hendrik-Ido-Ambacht

Hulp bij mailen via computer

Hendrik-Ido-Ambacht

Een oudere dame in Hendrik Ido Ambacht vraagt hulp bij het omgaan met haar computer. Ze heeft wel computercursussen gevolgd, maar in de praktijk zit ze nog vaak met vragen, met name bij het versturen van mails (ze maakt gebruik van hotmail). Ze zoekt een geduldige vrijwilliger die haar af en toe wil bijstaan en dingen wil uitleggen.  Maximaal om de twee weken afspreken.  Mevrouw heeft een zoon en dochter in Rotterdam wonen. Zij komen maandelijks bij hun moeder op bezoek. Ze heeft echter nog wel wat extra ondersteuning nodig, met name ook wat extra geduld.
  • Amersfoort

Twee maal hulp bij boodschappen

Amersfoort

We zoeken iemand die 2 x boodschappen kan doen, de vaste hulpbieder kan in deze 2 weken niet en zoekt een vervanger. Het gaat om de periode van 14 mei t/m 27 mei. Op 9 mei doet ze voor het laatst de boodschappen. Het is voor de volgende persoon:Een vrouw (55 jaar) van Iraans/Koerdische afkomst zoekt iemand die haar kan helpen met het halen van boodschappen 1x per week. Mw heeft ernstig hartfalen, waardoor zij niet meer zelfstandig haar boodschappen kan doen. De prognose is dat haar lichamelijke situatie ook niet meer zal verbeteren. Op goede dagen zou ze eventueel wel samen kunnen wandelen naar de supermarkt. Mw heeft 2 kinderen die op afstand wonen. De kinderen helpen mw met verschillende dingen, maar kunnen de boodschappen door de afstand niet structureel (wekelijks) doen. Er kan met de hulpbieder per week even overlegd worden of de kinderen de boodschappen kunnen halen of niet. In overleg met de contactpersoon (begeleider van het Leger des Heils) is afgesproken dat er een portemonnee met contant geld en een boodschappenlijstje klaar ligt. Mw. heeft een zeer beperkt budget en heeft niet de financiële middelen om hulp hiervoor in te kopen en/of via een boodschappenservice. Een helpende hand is daarom heel erg welkom!
  • Groningen

Meisje van 3 jaar elke dag naar kinderdagverblijf brengen, voor 4 weken

Groningen

Voor een alleenstaande moeder met een dochter van ruim 3j aar oud zoeken we hulp.Moeder heeft een tijd geleden een ongeluk gehad met haar knie waardoor zij al lange tijd niet voldoende mobiel is. Inmiddels kan zij wel weer lopen maar ze kan niet fietsen.Zij zal geopereerd gaan worden maar dit zal niet op korte termijn zijn.Moeder volgt een opleiding en dochter gaat 5 dagen per week naar een kinderdagverblijf in Paddepoel. Dochter wordt momenteel door een vrijwilliger van Humanitas iedere dag naar de kinderopvang gebracht. Dit lukt moeder zelf niet omdat zij niet kan fietsen en omdat zij zelf in de ochtend op tijd op school moet zijn (dit doet ze lopend). Dochter ophalen van de kinderopvang doet moeder inmiddels zelf omdat zij aan het einde van de dag meer tijd heeft en dit dan met de bus kan doen. De vaste vrijwilliger gaat per 30 april a.s. 4 weken met vakantie is. Voor deze 4 weken zoeken we iemand die haar dochter 5 ochtenden per week van huis in Selwerd naar Paddepoel kan brengen. Het netwerk is beperkt.Voor dochter is het zeer wenselijk dat het iemand is die het iedere dag kan doen voor de totale aantal weken, een vast gezicht is nodig. Twee personen zou ook nog een optie zijn.
  • Gorinchem

Hulp bij lampen afhalen

Gorinchem

Moeder en dochter hebben vanwege het overlijden van de vorige bewoner  plotseling een aangepaste woning toegewezen gekregen. Moeder zit in een rolstoel en dochter is psychiatrisch patiënt en is autistisch. Dochter raakt vanwege veranderingen gauw in paniek. Ze hebben geen familie of vrienden meer en zijn volledig afhankelijk van hulp van anderen.    Samen met haar dochter is mevrouw al bezig met inpakken en het met haar scootmobiel wegbrengen van overbodige spullen naar de kringloop. Niet meer bruikbare spullen worden gedeponeerd in de gezamenlijke ondergrondse vuilcontainer.  Ze hebben iemand nodig die helpt met het verwijderen van de lampen aan wanden en plafonds.    Omdat de aannemer nog een muur met een deur in de nieuwe woning moet plaatsen hebben hebben ze nog niet de sleutel in hun bezit. Een exacte verhuisdatum is dan ook nog niet bekend.
  • Utrecht

Hulp bij verven

Utrecht

Een alleenstaande vrouw heeft recent een eigen woning gekregen. Woningbouw heeft nieuw gestukt, maar ze moet zelf sausen. Ze heeft veel pijn aan haar arm, dus is afhankelijk van hulp. Het gaat om:Vier wanden sausen (de woonkamer is niet groot). Mevrouw heeft geen netwerk waar ze op terug kan vallen en heeft niet de middelen om hulp in te kopen. Er zal worden gezorgd (met de begeleider van het Leger des Heils) dat alles klaar staat zodat de hulpbieder gelijk aan de slag kan met sauzen. Mevrouw heeft nog meer hulp  nodig maar we hebben hem afgebakend tot dit. Verf en rollers/ kwasten zijn aanwezig.
  • Veenendaal

Hulp bij verven en leefbaar maken van een woning

Veenendaal

Voor een man van 67 jaar, die al enige tijd gezondheidsproblemen heeft, worden mensen gezocht die willen helpen bij het verven en opknappen van zijn woning. Dhr. is afgelopen januari opgenomen geweest op de intensive care en heeft op randje gestaan van leven en dood. Nu verblijft dhr. in een revalidatiecentrum, waar hij naar verwachting nog een paar weken zal blijven. In de tussentijd wil de hulpverlening van Opella samen met de betrokken familie het huis weer leefbaar maken. Dhr. had veel te veel spullen en leefde in een te vol en vervallen huis. Afgelopen week zijn er daarom met behulp van kerk, vrijwilligers, hulpverlening en familie een aantal karren met spullen naar het grof vuil gebracht. Nu blijkt het huis ook wel een lik verf  en een schoonmaakbeeurt te kunnen gebruiken. Voor het schoonmaken komt er deze week een organisatie en is er overleg met de woningstichting. Maar het schilderen nemen zij niet voor hun rekening en daarom worden er vrijwilligers gezocht. Kozijnen en deuren, muren en plafonds zijn erg hard aan een opknapbeurt toe en het zou fijn zijn als alles wat het meest hard nodig is gedaan is voordat dhr. terug komt uit het revalidatiecentum, zodat hij weer met een frisse start kan beginnen. Er zal zaterdag 21 april van 9.00 tot 13.00 en dinsdagavond 24 april vanaf 19.00 geverfd worden, dan is er ook hulpverlening en/of familie aanwezig. Voor de materialen en verf middelen wordt gezorgd, als ook voor eten en drinken.  Waar het kan doet een broer en zijn vrouw ook zoveel als mogelijk. Een dochter is hoogzwanger en kan daarom niet veel doen. Ook vanuit de kerk zullen er mensen de komende weken helpen, maar omdat het zo'n enorme klus is, hopen we dat een aantal vrijwilligers ook een gedeelte willen doen. Vele handen maken licht werk.
    3 Vrijwilligers nodig
  • Leiden

Gezellige hulp bij boodschappen

Leiden

Oudere vrouw van 90 jaar heeft een hersenbloeding gehad en zit in de rolstoel. Mevrouw zoekt een vrijwilliger om 1 keer in de 2 weken samen boodschappen bij de Albert Heijn om de hoek te doen. En een kopje koffie te drinken.
  • Utrecht

Hulp bij tv en dvd speler aansluiten

Utrecht

Mevrouw heeft hulp nodig bij het aansluiten van een computer en het uitzoeken van apparatuur. Zij heeft apparatuur uit de jaren 80 van haar overleden man waar zij niets mee denkt te kunnen. Dit zorgt voor rommel in haar huis. Graag zou ze het met iemand willen uitzoeken om te ontdekken wat nog nuttig is en wat naar de kringloop kan. De grootste prioriteit ligt echter bij het aansluiten van een werkende computer. Als iemand dit voor mevrouw kan doen zou dit haar enorm helpen omdat mevrouw naast een maatje verder geen netwerk heeft. Daarbij is ze moeilijk ter been waardoor ze veel op bed ligt. Financieel beschikt ze niet over de middelen om hulp in te kopen.  Wie wil mevrouw helpen met het aansluiten van de computer en eventueel met spullen uitzoeken?
  • Groningen

Gezellig een bezoekje brengen

Groningen

Een Surinaamse mevrouw (78 jaar) geeft aan zich eenzaam te voelen, ze zou het heel leuk als er iemand langs kwam om wat gezelligheid te bieden. We zoeken iemand die eens per 2 a 3 weken bij haar langs kan komen voor een gezellig kletspraatje met een kopje koffie/thee. Haar netwerk woont elders in het land. Er is nauwelijks aanloop voor haar en ze komt weinig buiten de deur omdat ze zelf slecht ter been is. Het idee is om eerst een kennismakingsgesprek te hebben om te kijken of het klikt. Mevrouw heeft liever niet dat er eventuele kinderen van de vrijwilliger meekomen. Mevrouw rookt niet.