Openstaande hulpvragen

Totaal 27 items in de Openstaande hulpvragen

Hulp bij computer/techniek

Ede

Mevrouw (51) vraagt hulp aan bij de installatie van apparatuur. Voor mijn CI-revalidatie (cochleair implantaat) zijn aanvullende hoorhulpmiddelen fantastisch gebleken. Het betere geluid helpt me in het dagelijks leven om geluiden te herkennen. Ik heb een TV-B van de firma Artonecs uit Israël. Een Bluetooth-zender. Mijn halslus moet dat Bluetooth opvangen, via de ringleiding kan ik het horen. Maar....de audicien heeft de TV-B gepaard met de halslus, na veel moeite en wat mailverkeer met Israël. Thuisgekomen heb ik geen geluid op de TV. De eerste TV-B bungelt aan een draadje, is kapot, functioneert deels. Vanwege de afstand Israël-Nederland is reparatie onhandig. Daarom met korting een nieuwe TV-B, andere uitvoering. Ik word er zo moedeloos van. Nu moet ik het op andere apparaten proberen om te kijken waar het probleem zit. Al vele uren bezig geweest. Het duurt in totaal al maanden. Mijn Engels is niet zo goed, dus communicatie is lastig per mail met Artonecs. Kan iemand me hierbij helpen? Stok achter de deur om dit samen te doen?
  • Zwijndrecht

Hulp bij loodgieterklusjes

Zwijndrecht

Een jong steld dat net een baby heeft gekregen, heeft een wasmachine in huis die niet is aangesloten op de afvoer. Hij staat in de badkamer. Het vieze water komt in een emmer terecht en wordt geleegd in het doucheputje. Maar het zou fijn zijn als iemand een slang kan aanbrengen die aan de afvoer wordt gekoppeld.
  • Nijkerk | Hoevelaken | Nijkerkerveen

60M2 straatwerk in Hoevelaken

Nijkerk | Hoevelaken | Nijkerkerveen

Voor een gezin in Hoevelaken zoeken wij hulp voor een straatklus van 60M2 van een achtertuin die momenteel niet toegankelijk is voor de kinderen. Alle benodigde stenen e.d. zijn aanwezig maar het ontbreekt hen aan kennis en kunde om deze klus af te ronden. Wij zoeken dus 1-2 mensen die hen kunnen helpen bij het uitvoeren van deze klus terwijl zij zelf meehelpen. Zij hebben helaas geen financieele mogelijkheden of een netwerk om de klus uit te laten voeren.
    2 Vrijwilligers nodig
  • Nijkerk | Hoevelaken | Nijkerkerveen

Boomstronken verwijderen

Nijkerk | Hoevelaken | Nijkerkerveen

Voor een gezin in Hoevelaken wordt er hulp gevraagd bij het verwijderen van boomstronken uit de tuin.Toen zij dit huis, na urgentie, toegewezen hebben gekregen was de tuin in een verwaarloosde staat. Zelf hebben zij een aantal bomen omgehakt maar de stronken zitten nog in de grond waardoor er geen bestrating gelegd kan worden. Ook kunnen de kinderen hierdoor niet buiten spelen. Helaas zijn er geen eigen financiele middelen als ook een netwerk om deze klus te (laten) klaren.

3 mrt. laminaat huiskamer

Rotterdam

Jonge dame van 25 gaat zelfstandig wonen met begeleiding en er moet nog het één en ander gebeuren in haar nieuwe woning. Te beginnen met het leggen van laminaart in de woonkamer. Haar pleegouders doen ook al heel veel. Op 3 maart is de woonkamer leeg en het zou heel fijn zijn als er dan iemand kan komen helpen bij het leggen van de laminaatvloer. Wie kan dit en wil zich die dag in gaan zetten zodat de eerste stappen kunnen worden gezet?

Zolder leegruimen

Rotterdam

Mevrouw van 56 uit Vreewijk is slecht ter been. Hierdoor moet ze verhuizen naar een 55+ woning. De zolder van mevrouw staat vol met spullen die op straat gezet moeten worden voor de Roteb. Door de lichamelijke klachten is mevrouw hier zelf niet toe in staat. Ze heeft ook een klein netwerk die hier niet mee kunnen helpen en mevrouw heeft een bijstandsuitkering waardoor ze niet in staat is om een bedrijf in te huren.

Begeleiding naar werk

Ede

Meneer (32) vraagt hulp aan voor vervoerbegeleiding naar zijn werk. Meneer heeft angst om naar buiten te gaan. Als iemand met hem meefietst, heeft hij een goede motivatie om toch naar zijn werk in Bennekom te gaan. Het zou fijn zijn als het voor een maand kan. De kans is groot dat meneer tegen die tijd het zelf aan durft om op zijn fiets te stappen en naar zijn werk te gaan. Het gaat om de maandag en de vrijdag ('s morgens heen en 'smiddags terug).

Helpen inpakken

Rotterdam

Alleenstaande vrouw woont in Feyenoord en is 6 maanden zwanger. Zij heeft hulp nodig bij de voorbereidingen van haar verhuizing naar Brabant. Helaas heeft ze te weinig sociale contacten die haar kunnen helpen met inpakken van haar spullen. Wie vindt dit leuk werk en wil een paar keer langs te gaan om dit samen met haar op te pakken.

Boodschappen AH

Rotterdam

Mevrouw van 71 uit Lage Land is chronisch ziek en kan de wekelijkse boodschappen niet meer zelf doen. De boodschappendienst van Aafje die dit altijd deed is wegbezuinigd. Als iemand dit op een vaste middag per week, het liefst op woensdagmiddag zou willen doen want dan komt ook Aafje thuiszorg, dan zou ze daar echt heel blij mee zijn.
  • Capelle aan den IJssel

De natuur in

Capelle aan den IJssel

mevrouw van 74 uit de Oostgaarde zoekt een maatje om samen mee in de natuur te zijn. Mag wandelen of fietsen zijn. Wie gaat er ook graag op uit met het voorjaar in het verschiet, en vindt het wel zo gezellig om dit samen te doen. Mevrouw gaat graag met je mee.

Bezoeken

Ede

Als professional van Malkander heb ik contact met mevrouw (75). Mevrouw zoekt iemand met wie ze gezellig kan kletsen onder het genot van een kopje koffie een keer in de week (bij voorkeur op de dinsdagmiddag). Ook kaartspelletjes vindt ze leuk. Ze zoekt iemand van rond de 50 jaar en het liefst een vrouw. Mevrouw zelf is 75 jaar en heeft meerdere ziektes waardoor ze in een elektrische rolstoel zit. Ze heeft al twee keer een herseninfarct gehad waardoor ze niet goed tegen drukte kan. Dus groepsactiviteiten zijn te druk voor haar. Ondanks deze handicaps staat mevrouw toch redelijk opgewekt in het leven mede door goed contact met kinderen die haar veel ondersteunen. Is er iemand die deze mevrouw met enige regelmaat zou willen bezoeken?
  • Leiden

Boom snoeien en onkruid weg

Leiden

Mevrouw van 34 jaar woont alleen en zou graag hulp willen hebben voor de tuin; voor het weghalen van onkruid en voor het inkorten van de takken van de boom.