Openstaande hulpvragen

• Ede

Hulp bij (belasting)formulieren invullen

Ede

Bij ons op het HiP Inloopspreekuur kwam meneer. Hij heeft mogelijk een probleem met zijn belasting aangifte 2016. Niet duidelijk is of kosten studiefinanciering en ziektekosten hierin zijn meegenomen. Wie zou hier samen met meneer naar willen kijken? Één en ander moet voor 16 juli gebeuren. Dit is de termijn waarbinnen bezwaar moet worden gemaakt.
  • Utrecht

Hulp bij ophangen rol-en gordijnen

Utrecht

Alleenstaande moeder vraagt hulp met het ophangen van gordijnen en rolgordijnen in haar nieuwe woning. A.s. vrijdag 22 juni krijgt ze de sleutel. Mevrouw is niet staat om dit zelf te doen en in haar zeer beperkte netwerk is er niemand die haar kan helpen hierbij ook heeft ze niet de middelen om een klusjesman in te huren. Het gaat om 5 ruimtes, waarvan in 2 een gordijnrails bevestigd moet worden en in de andere 3 kamers de rolgordijnen. Mevrouw heeft geen gereedschap in huis. Ze zal zorgen de de rails en rolgordijnen in huis zullen zijn.
  • Capelle aan den IJssel

Tienerkamer verven

Capelle aan den IJssel

Bij een tienermeisje uit Capelle Schenkel is het vaak onrustig in huis. Door het rumoer om haar heen kan ze haar huiswerk niet goed maken. Het zou helpen als haar slaapkamer wat opgeknapt zou worden zodat ze daar in alle rust huiswerk kan maken. De prioriteit hiervoor is momenteel vrij hoog. Wie wil gaan helpen bij het verven van haar slaapkamer muren?
  • Groningen

Hulp bij sauzen

Groningen

Alleenstaande vrouw heeft 11 maanden in de Vrouwenopvang gezeten. Ze heeft onlangs een woning toegewezen gekregen. In verband met ernstige gezondheidsproblemen (hartfalen) kan ze zelf in huis helaas niet veel doen. Ze zoekt hulp bij het sauzen van 2 slaapkamers (muren en plafonds). Omdt ze oorspronkelijk uit Engeland komt heeft ze geen netwerk in Nederland. Financieel staat ze er niet sterk voor. Verf en kwasten zijn aanwezig.
  • Dordrecht

Er op uit

Dordrecht

Voor een Turkse jonge vrouw met verstandelijke beperking (24 jaar) zoeken we een hulpbieder die er met haar op uit wil gaan. Zoals naar de film, winkelen, en lekker naar buiten. Ze woont bij haar ouders en vindt naar buiten gaan een beetje eng. Omdat ze in een isolement zit zou het fijn zijn als haar leefwereldje een beetje vergroot wordt. Mevrouw kan zelfstandig fietsen. De kosten die er eventueel zijn worden vergoedt door haar. Wie kan 1 of 2 keer per maand haar een paar gezellige uurtjes bezorgen. Het gaat om op een laagdrempelig niveau wat leuke dingen te doen die bij haar interesse en bij haar leeftijd passen. Er zal eerst een kennismakingsgesprek plaats vinden, indien gewenst zal de contactpersoon hierbij aanwezig zijn.
  • Capelle aan den IJssel

Rolgordijnen ophangen

Capelle aan den IJssel

Een 70-jarige dame uit Capelle-Schenkel zoekt iemand die voor haar 2 rolgordijnen kan ophangen in de slaapkamer. Mevrouw kan dit zelf niet omdat ze herstellende is van een zware buikoperatie. Nu wordt de slaapkamer erg warm.
  • Vianen

Hulp bij opruimen/ordenen

Vianen

Voor een moeder van een ziek kind van 13 maanden wordt hulp gevraagd bij het oppakken van wat kleine klusjes. Door de ziekte van het kind zijn er gebroken nachten en doordat de vader fulltime werkt komt alles op de moeder neer. Door psychische klachten wordt het soms teveel voor haar. De moeder van de mevrouw is voor een aantal maanden naar het buitenland en die steun mist zij ook erg. Voor deze situatie vragen wij hulp voor 1 x per week een paar uurtjes voor maximaal 3 maanden.  Aandacht, afleiding en motivatie is het belangstrijkste.
  • Zwijndrecht

Hulp bij boodschappen

Zwijndrecht

Voor een mevrouw van 88 jaar zoeken we een vrijwilliger die 1 keer per week samen met haar boodschappen wil doen. Of als mevrouw niet kan, zelf de boodschappen voor mevrouw gaat halen. Mevrouw woont heel dichtbij winkelcentrum Walburg.
  • Groningen

Hulp bij sjouwen gezocht op 2 juli om 10:00

Groningen

Hulp bij sjouwen gezocht voor een mevrouw die op 2 juli om 10:00 uur gaat verhuizen binnen de Oosterparkwijk. Het gaat om een woningruil. Mevrouw is longpatiënt waardoor ze zelf weinig kan. Een goede kennis van mevrouw komt helpen maar hij heeft een versleten knie waardoor ook hij beperkt is. Hiernaast komt een goede vriend van mevrouw helpen en haar dochter. Mevrouw heeft een laag inkomen waardoor hulp inkopen niet mogelijk is. Het gaat om een eenpersoonswoning waar twee trappen aanwezig zijn en 2 slaapkamers. De spullen die naar beneden moeten worden getild zijn een wasmachine, 3 beddelen, een koelkast, een gasfornuis, 2 bankstellen en plusminus 40 dozen. Het vervoer naar de nieuwe woning is geregeld. Een extra paar handen is zeer welkom!
  • Hilversum

Vervoer naar kledingbank Amersfoort

Hilversum

Een alleenstaande moeder, van Sudanese afkomst, van 3 kinderen (11, 8 en 6 jaar) vraagt hulp bij het vervoer naar de kledingbank in Amersfoort. Mevrouw heeft een psychische beperking en komt via Kwintes (hulpverlening) in aanmerking voor de kledingbank en wil daar erg graag gebruik van maken. Mevrouw heeft zelf geen vervoer om hier naartoe te gaan maar is wel afhankelijk van deze kleding. Het neemt wel even tijd in beslag want er moet eerst kleding uitgezocht worden. Er is geen netwerk beschikbaar waar mevrouw een beroep op kan doen. Ook lukt het financieel gezien niet om met het openbaar vervoer of de taxi te gaan. Wel is mevrouw bereid om een km vergoeding te betalen van 0,19 cent per km. De kledingbank is op de Archonweg 10 in Amersfoort en is open op vrijdag van 13.30 uur tot 15.30 uur.  Wie wil mevrouw een keer hiernaar toe brengen, zodat ze haar en de kledingkasten van de kinderen weer kan aanvullen?
  • Veenendaal

Hulp bij boodschappen*

Veenendaal

Voor een mevrouw met MS en rolstoelafhankelijk is, zoeken we een hulpbieder die voor haar boodschappen wil doen. Mevrouw ontvangt al enige tijd hulp vanuit HiP voor de boodschappen. Helaas is de huidige hulpbieder om gezondheidsredenen, tijdelijk niet in de gelegenheid om dit te doen. Voor een periode van ongeveer 2 maanden zoeken we een hulpbieder die 1 keer per 2 weken voor mevrouw de boodschappen wil doen. Het contact verloopt via de huishoudelijke hulp, zij zorgt samen met mevrouw voor het boodschappenbriefje.
  • Zwijndrecht

Bezoeken

Zwijndrecht

Een alleenstaande hoogbejaarde man verblijft tijdelijk in Swinhove. Hij wacht op opname in de Blije Borg. Meneer heeft één dochter die hem bezoekt wanneer zij kan. Meneer krijgt verder weinig bezoek en voelt zich erg eenzaam. Zijn kennissen van het wooncomplex waar hij vroeger woonde, zijn niet in staat hem te bezoeken. Wie wil deze heer een maal per week een bezoekje brengen?