Openstaande hulpvragen

• Utrecht

Hulp bij opruimen/ordenen

Utrecht

We zijn op zoek naar iemand die mevrouw wil helpen bij het leegmaken van de studeerkamer, waar voornamelijk bladmuziek en boeken staan opgeslagen. De kamer moet worden leeggeruimd omdat deze gesaust moet worden en er laminaat in gelegd wordt.  Mevrouw kan het lichamelijk niet aan om dit zelf te doen. Ze kan wel meehelpen. Ze heeft geen financiële middelen om hulp in te kopen en geen mensen in haar netwerk vinden die haar kan helpen.
  • Dordrecht

Hulp bij elektraklusjes

Dordrecht

Hulp gevraagd voor een mevrouw die onlangs verhuisd is. Ze heeft hulp nodig met het aansluiten van een wasmachine op een trekschakelaar en op de watertoe - en afvoer. Mevrouw heeft heel beperkt netwerk, maar daar kan ze niet op bouwen. Verder heeft mevrouw heeft geen financiële middelen om iemand in te huren. Ook vraagt ze hulp met het ophangen van lampen, het zijn er ongeveer 6 stuks. Lampen zijn aanwezig. Mevrouw heeft geen gereedschap. Wie kan haar hierbij helpen, zodat ze weer kan wassen en licht heeft in haar nieuwe huis. Op korte termijn zou fijn zijn!

Administratie ordenen

Rotterdam

Mevrouw uit IJsselmonde heeft hulp nodig bij het ordenen van haar papieren en het kijken of mevrouw nog recht heeft op vergoedingen.  Ze  is daar de laatste 2 jaar niet meer aan toe gekomen. Er zijn geen schulden. Mevrouw heeft COPD en een klein netwerk waarop geen beroep gedaan kan worden. Mevrouw loopt vast in het niet in orde zijn van haar papieren wat veel stress geeft Dit heeft veel invloed op lichamelijke en mentaal welzijn. Wil jij gaan helpen om in een paar keer overzicht aan te brengen in wat er nog ligt en het dusdanig achter te laten dat mevrouw het zelf weer op kan pakken?
  • Amersfoort

Hulp bij dingen ophangen

Amersfoort

Mevrouw (slecht ter been), is afgelopen December in Nederland komen wonen vanuit Curacao, vanwege de betere zorg. Ze staat er echter alleen voor en probeert zelf stukje bij beetje haar huis in te richten. Ze kan echter niet meer op een trapje staan. Ze vraagt hulp met het ophangen van de schilderijen en van een vitrageroede in de woonkamer.  Wie kan haar hierbij helpen?Mevrouw komt in kerk maar hier kan ze geen hulp krijgen, veelal zijn het oudere mensen.
  • Dordrecht

Hulp bij het doen van een paar keer boodschappen

Dordrecht

Een mevrouw (63 jaar) vraagt hulp bij doen van haar wekelijkse boodschappen. Ze heeft een terugval in lichamelijk en psychiatrische klachten. Ze kan nu lichamelijk zelf niet de deur uit en zit erg omhoog met het boodschappen doen. Momenteel heeft mevrouw een vaste HiP hulpbieder die haar helpt met haar boodschappen, maar die op vakantie gaat van 22 augustus t/m 5 september. Wie kan mevrouw helpen in deze periode?  Het lijstje en geld liggen dan klaar en boodschappen mogen vanuit de lokale supermarkt meegenomen worden. Mevrouw leeft zelf van een uitkering en heeft door haar terugkerende psychische klachten niet de mogelijkheid om haar netwerk in stand te houden/ aan te spreken en vraagt nu hulp via HiP.

Zolderwoning schoonmaken

Rotterdam

Alleenstaande oudere man in Rotterdam-Centrum woont op een zolderkamer waarin een keukenblok is geplaatst, welke aan vervanging toe is. Voordat dit kan gebeuren, moet er een flinke schoonmaak in de kamer plaatsvinden. Nu zoeken we iemand die bereid is om te helpen met het opruimen en schoonmaken van de zolder. Meneer is niet in staat zelfstandig en begin te maken met het schoonmaken/opruimen en beschikt ook niet over de financiele middelen om hulp in te kopen. De heer heeft geen sociale contacten. Wie zet zich in voor meneer en gaat helpen? (i.v.m. vakantie begeleider reageren na 7 aug.)
  • Groningen

Hulp bij ophangen gordijnroede en maken van planken in een kast

Groningen

Voor een bewoner in de wijk wordt er hulp gezocht bij een praktische klus.Meneer is onlangs verhuisd, maar kan niet zelf zijn gordijnroede ophangen. Dit is nodig voor in de woonkamer. In verband met weinig kast- bergruimte wordt er ook hulp gevraagd met het maken van planken in een soort gang/ meter kast. Voor de planken zal worden gezorgd. Gereedschap is niet aanwezig.Meneer is alleenstaand, heeft NAH, loopt niet stabiel. Meneer heeft een beperkt sociaal netwerk, wat ook niet in staat is om te helpen. Meneer heeft niet de financiële middelen om een bedrijf hier voor in te schakelen.
  • Groningen

Hulp bij ophangen gordijnrails en vervangen kapotte lamp

Groningen

Mevrouw (85 jaar) heeft als hulpvraag dat haar gordijnrails opnieuw aan het plafond bevestigd moet worden, hij is ervan af gevallen. Graag ook de gordijnen er opnieuw inhaken. Zijn te zwaar voor mevrouw. De lamp in de slaapkamer moet vervangen worden en de kap gaat er lastig af. Wie kan hier even naar kijken? Mevrouw heeft geen netwerk die haar hierbij kan helpen en geen financiële middelen om een klusjesman in te huren.
  • Zwijndrecht

Huiswerkbegeleiding

Zwijndrecht

Voor een jongen uit groep 6, afkomstig uit Duitsland, zijn we op zoek naar een soort van huiswerkbegeleiding zodat hij zijn stof kan bij werken. Welke hulpbieder wil deze jongen in de vakantie helpen?

Hulp in de tuin

Rotterdam

Oudere mevrouw met reuma en hartproblemen heeft hulp nodig bij het snoeien van de heg van 6 meter lang met coniferen en laurier. Ze heeft alleen een zwaar gehandicapte zoon en zelf kan ze het niet meer doen. Ze heeft een elektrische snoeischaar. Ze heeft ook een hogedrukspuit en zou graag haar patio schoon gespoten zien. Wie kan er omgaan met een elektrische snoeischaar en hogedrukspuit en wil mevrouw gaan helpen?
  • Utrecht

Hulp bij het repareren van een bureau en een kast

Utrecht

Voor een alleenstaande moeder van 3 kinderen in Overvecht zoeken we iemand die haar wil helpen bij het repareren van het bureau van haar dochter. Het bureau is niet meer stevig en wanneer je erop leunt is er een kans dat het in elkaar valt. Mevrouw weet niet hoe ze dit zelf kan repareren.  Ook heeft mevrouw een kast in haar slaapkamer die kapot is. Doordat mevrouw de Nederlandse taal niet goed spreekt, vindt ze het moeilijk om uit te leggen wat er precies aan de hand is met de kast. De kast kan niet goed meer open en dicht.Het zou daarom heel fijn zijn als er ook even naar de kast kan worden gekeken of deze nog gemaakt kan worden. Mevrouw heeft geen netwerk waar ze deze hulp kan vragen. Daarnaast heeft zij zeer beperkte financiële middelen, waardoor ze hiervoor geen hulp kan inkopen.  Wie wil deze mevrouw een helpende hand bieden?

Linnenkast in elkaar zetten

Rotterdam

Bij een oudere meneer met lichamelijke klachten in de wijk Middelland staat er een linnenkast die nog gemonteerd moet worden. De gebruiksaanwijzing van de Leen Bakkerkast is aanwezig , echter gereedschap niet. Meneer heeft niemand in zijn netwerk om op terug te vallen. Wie vindt dit een leuk klusje en wil meneer blij gaan maken met het in elkaarzetten van zijn linnenkast?