Openstaande hulpvragen

Afstand

Totaal 15 items in de Openstaande hulpvragen

• Groningen

Hulp bij vloer leggen (urgent)

Groningen

Voor een meneer (27 jaar), die op zeer korte termijn moet verhuizen, vragen we hulp bij het leggen van laminaat in zijn nieuwe woning. Meneer moet uiterlijk 27 december zijn oude huis opleveren en dus verhuisd zijn. Als gevolg van psychische omstandigheden is hij niet in staat om het zelf te doen. Meneer heeft ook een zeer beperkt netwerk en heeft niet de financiële middelen om hulp in te kopen. Omdat het een vrij grote hulpvraag betreft, zijn we op zoek naar 3 vrijwilligers die willen helpen. Ook kan de hulpvraag in 2 fases worden opgedeeld.Vóór 21 december moet in ieder geval de benedenruimte en zijn slaapkamer zijn gelegd, de overige slaapkamer en de overloop zou eventueel ook na de verhuizing (na de kerst) kunnen als het niet eerder af komt. Wie kan hier een handje helpen? Hulp is van harte welkom!
    3 Vrijwilligers nodig
  • Leiden

Voedselpakket ophalen

Leiden

Man van 40 jaar heeft voor een bepaalde periode iemand nodig die 1x per week een voedselpakket van de voedselbank bij hem kan brengen. Het voedselpakket kan op dinsdag tussen 13.00 en 15.00 of woensdag tussen 19.00 en 19.30 opgehaald worden bij de voedselbank. Na een tijdje kan de hulpvrager het weer zelf, dus de hulpvraag is voor korte tijd.
  • Nijkerk | Hoevelaken | Nijkerkerveen

Mankracht

Nijkerk | Hoevelaken | Nijkerkerveen

Voor een alleenstaande zwangere vrouw met 4 kinderen zoeken wij mensen die kunnen helpen met de schoonmaak van haar huisje. deze vrouw moet verhuizen in verband met huiselijk geweld.Het betreft een Marrokaans gezin
    2 Vrijwilligers nodig
  • Veenendaal

Rolstoel wandelen

Veenendaal

Mevrouw vraagt hulp met het rolstoelwandelen, ze kan op dinsdagmiddag en zaterdag. De andere dagen zit ze op de zorgboerderij. Ze zou graag eens per 2 weken naar de winkels willen, dat is vanaf haar huis ongeveer 15 minuten flink doorlopen.Mevrouw heeft in haar eigen netwerk geen hulp kunnen krijgen. Mevrouw is qua postuur wat zwaarder en we zoeken een hulpbieder die hier sterk genoeg voor is. Mevrouw wordt begeleid door Kwintes.
  • Utrecht

Hulp bij sauzen van een slaapkamer

Utrecht

Een alleenstaande moeder (34 jaar) vraagt hulp bij het sauzen van de slaapkamer van haar kinderen. Ze moet dringend verhuizen uit haar oude woning. Dit was een éénkamerflat waar ze met haar 3 kinderen verbleef. Na een moeilijke periode wil ze nu graag met haar kinderen een nieuwe start maken. Haar oudste zoon is 16 en kan helpen waar nodig. Haar jongste 2 kinderen hebben beide een beperking. Moeder heeft daarnaast geen netwerk waar ze een beroep op kan doen. Ze wordt wel ondersteund door hulpverlening. Er moeten meerdere ruimtes worden gesausd, maar voor nu hebben we het afgebakend tot het verven van een slaapkamer.  Wie wil dit gezin helpen om een nieuwe start te kunnen maken?Hulp is van harte welkom!
  • Waddinxveen

Hulp bij schoonmaken

Waddinxveen

Een jong gezin (35 jaar) met de zorg voor 2 jonge kinderen (7 en 9 jaar). De jongste zoon heeft een lichamelijke beperking. In mei heeft moeder een operatie gehad, maar daarvan is ze niet hersteld. De ziekte is heftiger geworden, haar energie is zeer beperkt. Ze zouden enorm geholpen zijn als iemand bijv. 2 uurtjes per week komt schoonmaken/opruimen.

Schuurtje repareren

Zwijndrecht

Afgelopen zomer heeft een alleenstaande moeder samen met haar zoon een schuur getimmerd achter in de tuin zodat hij daar zijn eigen plekje heeft en kan sleutelen aan brommers. (Een eigen plekje voor de zoon is erg belangrijk). Zij hebben dit schuurtje gebouwd met gekrgen materialen. Nu blijkt dat ze ergens een fout hebben gemaakt met het dak want het zakt door en het lekt. Inmiddels is er al weer ander materiaal aanwezig om de schuur te repareren. Om niet weer voor verrassingen te komen staan wil zij hier graag hulp bij. Wie helpt deze ondernemende doe-het-zelvers?
  • Capelle aan den IJssel

Wie geeft er gitaarles?

Capelle aan den IJssel

Een jongeman van 20 jaar oud, woonachtig in Capelle-Middelwatering, zoekt iemand die hem gitaarles kan geven. De jongen heeft het Syndroom van Klinefelter en er zijn in het gezin geen financiën om op les te gaan.   Memo 4786

Hulp bij verven

Zwijndrecht

Helpende handen gevraagd voor een mevrouw die verhuist van Dordrecht naar Zwijndrecht. Zij is een alleenstaande vrouw die anderhalf jaar geleden vanuit Iran naar Nederland is gekomen. De afgelopen 6 maanden heeft zij ivm huiselijk geweld in de vrouwenopvang gewoond. Nu gaat ze zelfstandig wonen, in een voor haar nieuwe omgeving. Zij krijgt binnenkort inrichtingskosten, maar ze zou graag hulp willen krijgen bij diverse klussen in huis. Deze hulpvraag gaat om het verven. Het gaat om de muren in de woonkamer en in 1 slaapkamer.  (Er zijn andere hulpvragen aangemaakt voor het leggen van de vloer en het in elkaar zetten van het bed.)
  • Zwijndrecht

Helpende handen leggen ondervloer en vinyl

Zwijndrecht

Helpende handen gevraagd voor een mevrouw die verhuist van Dordrecht naar Zwijndrecht. Zij is een alleenstaande vrouw die anderhalf jaar geleden vanuit Iran naar Nederland is gekomen. De afgelopen 6 maanden heeft zij ivm huiselijk geweld in de vrouwenopvang gewoond. Nu gaat ze zelfstandig wonen, in een voor haar nieuwe omgeving. Zij krijgt binnenkort inrichtingskosten, maar ze zou graag hulp willen krijgen bij het klussen in huis. Deze hulpvraag gaat om het leggen van een ondervloer en vinyl. Het gaat om 4 ruimtes, (woonkamer, 2 slaapkamers en een keuken) van in totaal ongeveer 60 m2.  (Er zijn andere hulpvragen aangemaakt voor het verven in huis en het in elkaar zetten van het bed.)
  • Hendrik-Ido-Ambacht

Begeleiding bij bezoek ziekenhuis/arts

Hendrik-Ido-Ambacht

Voor een oudere dame in Hendrik-Ido-Ambacht zoeken we een vrijwilliger die mevrouw kan begeleiden naar het ziekenhuis of naar de arts. Zij moet regelmatig naar het oogziekenhuis (eerstvolgende afspraak is 1e week februari) of naar het Albert Schweitzerziekenhuis. Mevrouw is zeer slechtziend en is niet in staat om deze bezoeken zelfstandig af te leggen. Ze maakt gebruik van een taxi dus het is niet noodzakelijk dat de vrijwilliger in bezit van een auto is.
  • Ede

Kattenluikje plaatsen

Ede

Mevrouw zou graag een kattenluikje geplaatst willen hebben in haar voordeur. Dat moet volgens de woningstichting professioneel geplaatst worden. Helaas heeft zij geen handige familieleden of vrienden.Zij is afgekeurd en heeft een lage uitkering dus heeft mevrouw niet de mogelijkheid dit betaals te laten doen. Het zou geweldig fijn zijn als dat snel gedaan kan worden ook in verband met de naderende winter. Nu moet de poes steeds door het raam of de deur wat voor kou binnen zorgt.