Openstaande hulpvragen

Afstand

Totaal 37 items in de Openstaande hulpvragen

• Utrecht

Hulp gevraagd bij het uitzoeken van raambekleding

Utrecht

Voor een alleenstaande vrouw (30 jaar), zonder enig netwerk, zoeken we iemand om samen met haar rolgordijnen of andere passende raambedekking uit te zoeken. Mevrouw heeft beperkte financiële middelen en zoekt daarom naar de goedkoopste oplossing. Zij zou graag samen met iemand naar de winkel gaan om iets uit te zoeken.  Mevrouw heeft psychische beperkingen en het lukt haar daardoor niet om zelf de raambekleding uit te zoeken en aan te schaffen. Zij krijgt professionele hulp vanuit het Buurtteam. Zij hebben al de maten opgemeten van de 2 ramen waar het om gaat. (keukenraam en een raam in de woonkamer). Er hangen nu fleecedekentjes en een kapotte houten luxaflex voor de ramen.  We zijn op zoek naar een rustig, begripvol persoon die het leuk zou vinden deze mevrouw hierbij te ondersteunen. Hulp is van harte welkom!
  • Zwijndrecht

Hulp in de tuin

Zwijndrecht

Bij een alleenstaande dame die zelf haar tuin niet meer kan bijhouden, zoeken we een hulpbieder die haar hierbij kan helpen. Het gaat vooral om het verwijderen van onkruid.
  • Utrecht

Hulp in de tuin

Utrecht

Mevrouw is alleenstaand en wordt begeleid door het Buurteam. Ze zit veel in haar tuin waarin een seringenboompje staat die veel zonlicht wegneemt. Ze wil deze graag omgezaagd hebben. De woningbouwvereniging doet hier niets aan. Mevrouw heeft geen netwerk op wie zij een beroep kan doen en bovendien zijn haar financiele middelen erg beperkt. Ze ervaart een drempel om hulp te vragen.  Het gaat om een seringenboom die ongeveer 3 meter hoog is en bestaat uit 3 of 4 uit de grond komende aftakkingen van ongeveer een arm dik.
  • Soest

Hulp bij het opleveren van een huis

Soest

Via een ambulante begeleider van Reinaerde hebben wij een hulpvraag voor een mevrouw ontvangen. Mevrouw gaat volgende week verhuizen van Soest naar Houten. Wij zoeken iemand die kan helpen een aantal klussen voor de oplevering van het huis in Soest. Met name zal er hulp nodig zijn met schoonmaken. Mevrouw heeft zelf geen sociaal netwerk en weinig te besteden. Wie kan mevrouw voor 1 september helpen?
  • Hendrik-Ido-Ambacht

Bezoeken

Hendrik-Ido-Ambacht

Wie wil het leven van een dame wat verlichten door haar eenzaamheid wat te verminderen. Deze mevrouw vraagt of ze bezoek kan krijgen, omdat ze thuis zit en geen sociale contacten heeft. Het gaat dan om een bakje koffie drinken of eventueel in overleg er samen op uit. Het gaat om 1 à 2 uurtjes per 2 weken.

Jaloezieen ophangen

Rotterdam

Rolstoel gebonden mevrouw uit Feijenoord is net verhuisd naar haar aangepaste woning maar daar hangt nog niets voor de ramen. De jaloezieen liggen al klaar maar nu zou het heel fijn zijn als er iemand langs kan met een boormachine om ze ook op te hangen. Het gaat om 4 ruimtes. Wie maakt hier even tijd voor vrij?

Mee naar buiten

Rotterdam

Rolstoel gebonden jonge vrouw van 33 jaar zou graag een vrijwilligster willen hebben voor het bezoeken van winkels of instanties. Ivm krachtverlies is het vaak te zwaar om een winkel te bezoeken of alleen de straat op te gaan waardoor ze nu haast niet meer haar woning uit komt. Ze is bang wat in een sociaal isolement terecht te komen. Voor dit stukje ondersteuning en wat ontspanning zoekt ze en lief maatje die er af en toe eens met haar op uit wil.
  • Nieuwegein

Hulp afvoeren tuinafval

Nieuwegein

Er is hulp gevraagd bij het afvoeren van tuinafval. Meneer is bezig geweest zijn tuin op te knappen maar kan nu het afval niet kwijt.  Het gaat om +/ - 2 m3 tuinafval bestaande uit aarde, groen en stenen. Meneer heeft geen sociaal netwerk en heeft niet de financiële middelen om hier een hoveniers bedrijf voor te laten komen. Wel kan dhr. helpen bij de klus en is hij in de mogelijkheid een aanhanger bij de gemeente te huren. We zoeken een hulpbieder (met auto) die een dagdeel de tijd heeft om dhr. te helpen het afval af te voeren.

Portugees sprekend maatje

Rotterdam

Portugees sprekende man van 42 jaar die Nederlands verstaat, maar niet altijd begrijpt heeft geen recht meer op begeleiding/hulp vanuit de gemeente. Nu gaat meneer na een tijd met begeleiding te hebben gewoond, weer zelfstandig wonen. Meneer heeft schulden en er zullen regelingen moeten worden getroffen. Momenteel woont meneer nog bij het Leger des Heils en weet nog niet wat zijn adres zal worden. Meneer heeft een klein netwerk en is naarstig op zoek naar iemand die hem op administratief gebied wat wegwijs kan maken.
  • Ede

Hulp bij administratie

Ede

Meneer (48) vraagt of iemand bereid is om mee te kijken naar zijn administratie. Meneer heeft een wia uitkering en komt niet goed uit met zijn budget. Dus meneer zou graag met iemand willen kijken of hier een oplossing voor zou zijn om zijn budget op orde te krijgen.

2 lampen, 3 gordijnrails

Rotterdam

Mevrouw uit Centrum Rotterdam is chronisch ziek en is net verhuisd naar een aangepaste woning. Zij zoekt iemand die bij haar 2 lampen en 3 gordijnrails op kan hangen. Er is al enige hulp geboden maar nog niet voor deze klus. Wil jij hierbij gaan helpen?
  • Zwijndrecht

Huiswerkbegeleiding

Zwijndrecht

Voor een jongetje afkomstig uit Duitsland in groep 6 zoeken wij iemand die hem wil helpen met huiswerkbegeleiding en bij te spijkeren met Nederlands.