Openstaande hulpvragen

Totaal 31 items in de Openstaande hulpvragen

Hulp bij behangen

Capelle aan den IJssel

Wie wil een jonge vrouw in Beverwaard helpen met het behangen van haar slaapkamer? Zij heeft geen netwerk en geen geld om het te laten doen. Het gaat om drie muren, het behang is al aanwezig.
  • Zwijndrecht

Tv afregelen

Zwijndrecht

Een alleenstaande dame heeft onlangs een tv gekregen voor op haar slaapkamer. De tv is geplaatst en er is een handleiding bij. Zij kan echter de zenders niet goed ingesteld krijgen. Wie kan haar hierbij helpen? Omdat zij rugpatient is, wil zij graag op haar bed tv kunnen kijken.
  • Leiden

Tijdelijk boodschappen doen 1x per 2 weken

Leiden

Man van 95 jaar zoekt iemand die voor 3 maanden 1x per 2 weken boodschappen voor hem kan doen. Zijn zoon doet dat normaal gesproken, maar die ondergaat een zware operatie waardoor hij dat tijdelijk niet kan doen.
  • Amersfoort

Hulp bij van 3 led lampen ophangen

Amersfoort

Meneer (32 jaar) zoekt hulp met het bevestigen van 3 led lampen. Hij  weet zelf niet hoe dat moet en heeft niemand in zijn eigen netwerk die hem hierbij kan helpen. Meneer leeft van bewindvoering dus heeft niet de middelen om een electricien in te huren. De lampen moeten opgehangen worden in de gang, slaapkamer en badkamer. Meneer heeft geen gereedschap.

Hulp in de tuin

Capelle aan den IJssel

Een mevrouw met twee kleine kinderen dreigt uit huis gezet te worden door Havensteder als zij haar voor- en achtertuin niet netjes maakt. De schuttingen zijn omgevallen en er staat veel onkruid. Havensteder wil dat het voor 23 december a.s. is aangepakt. Wie kan en wil haar helpen?

Hulp bij dingen ophangen

Ede

Mevrouw (88) vraagt hulp bij het verhangen van 2 lampen in de woonkamer. Ze kampt met een huidaandoening op haar hoofd. Er hangen er twee lampen in de woonkamer te laag waardoor ze telkens met haar hoofd er tegenaan loopt. Dit verslechterd de wond op haar hoofd. Mevrouw heeft geen netwerk of middelen om hulp in te kopen. De twee lampen hangen boven de eettafel. Mevrouw heeft geen gereedschap. Het zou geweldig fijn zijn als er een hulpbieder is die deze mevrouw wil helpen. Iemand die wat kennis heeft van elektra en wat verder nodig is voor het hoger hangen van de lampen. Wie wil deze mevrouw wat van zijn tijd geven?
  • Dordrecht

Alleenstaande moeder zoekt sjouwers*

Dordrecht

Een alleenstaande moeder van 2 kinderen zoekt 2 vrijwilligers die willen helpen met sjouwen bij een verhuizing. Het gezin woont in een maisonnette. Het woonhuis is op de eerste verdieping, er is een helling naar de voordeur. In de woning zit ook een bovenverdieping. Er is geen lift aanwezig.  Er is een busje gehuurd voor het weekend van 6 januari waarmee ze door iemand naar hun nieuwe adres in Friesland zullen gereden worden. Mevrouw moet rondkomen van een uitkering, waardoor ze geen financiële middelen heeft om professionele verhuizers in te huren. Mevrouw heeft fybromyalgie waardoor ze niet kan helpen bij het tillen van zware spullen. Ze zal zorgen dat alles is ingepakt in dozen en meubels indien mogelijk uit elkaar geschroefd zijn.
    2 Vrijwilligers nodig

Hulp bij opruimen/ordenen

Ede

Meneer (61) vraagt hulp aan voor het samen opruimen van zijn berging. Deze meneer heeft een berging vol met bruikbare spullen. Hij wil deze graag uitzoeken met behulp van iemand. Hij wil graag dat de spullen die hij heeft naar een persoon gaat die er gebruik kan maken of die iemand weet die er gebruik van kan maken. In de schuur staan voornamelijk klusspullen/gereedschap/verf/ hout en dergelijke. Meneer heeft een vorm van autisme waardoor je wat tactvol met hem om moet gaan. De berging is overzichtelijk, meneer wil graag de vier stellingen met 4 schapjes uitgezocht hebben. De verwachting is dat het in een dagdeel gedaan kan worden. Meneer heeft geen netwerk of andere mogelijkheden om hulp te krijgen. Wie zou wat tijd willen geven voor deze meneer?

Hulp bij vloer leggen

Capelle aan den IJssel

Cliënte van ASVZ heeft in Capelle een huis gekregen. Zij heeft geen netwerk om haar te helpen bij het leggen van zeil in de woonkamer en ook geen geld om het te laten doen. Wie wil haar hier bij helpen? Het zou zo fijn zijn als zij met de feestdagen een beetje gezellig huis zou hebben!
  • Leiden

Een paar dingen ophangen

Leiden

Alleenstaande vrouw van 37 jaar zoekt iemand die 1 dag of 2 middagen een paar dingen kan ophangen in haar huis. Het gaat om een tochtstripje aan een deur bevestigen, rekje in badkamer ophangen, hanglamp ophangen in keuken/woonkamer en een gordijnroede ophangen in de slaapkamer. Ze kan helpen waar mogelijk, maar kan dit niet zelf. Ze heeft zelf geen boor, maar kan een klopboor lenen van buren.
  • Ede

Hulp bij een stukje tegelen

Ede

Mevrouw (58) vraagt hulp bij het tegelen van een stukje tuin van ongeveer 2 bij 2 meter. Het gaat om de voortuin. Het gaat om een drempelhulp te maken voor haar fiets zodat mevrouw er met volle boodschappentassen er goed overheen kan komen naar de achtertuin. Mevrouw denkt dat het ongeveer in 1 dagdeel gedaan kan worden. De tegels zijn al aanwezig. Helaas heeft mevrouw niet voldoende netwerk en middelen om het door iemand te kunnen laten doen. Wie zou deze mevrouw hierbij van dienst willen zijn?
  • Breda

Bezoeken

Breda

Meneer zou het fijn vinden als er eens per 2 a 3 weken een mannelijke hulpbieder bij hem langs komt voor de gezelligheid, een kopje koffie en als het weer het toestaat een wandeling. De familie kijkt niet naar hem om, hij heeft weinig contacten. Meneer heeft professionele begeleiding van de GGZ. Verder heeft meneer een chronische ziekte. Meneer rookt binnenshuis. Wie vindt het leuk om meneer af en toe een bezoekje te brengen?