Openstaande hulpvragen

Totaal 44 items in de Openstaande hulpvragen

De herberg in deze tijd

Leiden

Een 21-jarige Spaanse studente, Alexa, heeft een erg moeilijke thuissituatie in Spanje gehad en is Nederlands staatsburger geworden (op 17 april 2018) om hier een nieuw bestaan op te bouwen. Kennissen uit Leiden hebben haar hiermee geholpen. Deze kennissen hebben zelf in Spanje gewoond, en zo kennen ze haar. De kennissen kunnen haar echter vanwege persoonlijke omstandigheden niet huisvesten. Alexa gaat zich vanaf 27 oktober officieel in Nederland vestigen, maar zoekt nog onderdak voor de eerste 3 maanden (november-januari). Daarna kan ze een uitkering aanvragen en werken aan integratie en uiteindelijk een baan. In ruil voor het onderdak kan ze allerlei schoonmaakwerkzaamheden in huis verrichten, het kan dus een win-winsituatie worden. Dus heb je nog een slaapruimte over in huis en zou je blij kunnen worden gemaakt met een studente die huishoudelijke klusjes kan doen? Dan is hier de kans.

30 oktober 14:35 naar Alrijne ziekenhuis

Leiden

Een 87 jarige man is opgenomen in verpleeghuis Overrhijn en moet op 30 okt 14:35 uur naar het Alrijne Ziekenhuis. Hij moet naar het ziekenhuis omdat hij 2x is gevallen en een pols en een heup heeft gebroken. Hij zit in een rolstoel, maar is niet zwaar. Deze man is licht dementerend en autistisch. Het verpleeghuis heeft geen vrijwilligers beschikbaar en zonder begeleiding kan hij niet naar het ziekenhuis. Er is dus iemand nodig die met hem mee kan gaan.
  • Leiden

Bank en kast naar beneden sjouwen

Leiden

Vrouw van 78 jaar zoekt twee mensen die samen een kast en bureau naar beneden kunnen sjouwen zodat de gemeente het daarna naar de vuilstort in de milieustraat kan brengen. De kast en het bureau zijn al half uit elkaar gehaald.
    2 Vrijwilligers nodig

Langs de vuilstort rijden

Leiden

Vrouw van 58 jaar zoekt iemand die spullen van haar naar het grofvuil kan brengen. Het gaat om 1 houten tuindeur en een hek. Ze moet het van de gemeente zelf bij de stort brengen, maar ze heeft alleen een scooter en geen mensen om haar heen. De spullen liggen in de voortuin en zouden in een busje of aanhanger passen. Mevrouw leeft van een bijstandsuitkering, maar zou de huur van een karretje kunnen betalen.

Hulp in de tuin*

Dordrecht

Het betreft een tuin waarin 3 planten gesnoeid moeten worden. Er moet tevens 1 hortensia geplaatst worden. Het onkruid wat gesnoeid moet worden betreft ongeveer 2 vuilniszakken. Er is 1 schoffel en 1 bezem aanwezig. Mevrouw heeft geen sociaal netwerk of financieën om de tuin door een bedrijf te laten behandelen.

Hulp bij dingen ophangen*

Dordrecht

Mevrouw heeft hulp nodig bij het ophangen van 3 rolgordijnen, gordijnophangsystemen en 3 lampen. * De rolgordijnen zijn op maat. 2 kleinere komen in een slaapkamer tegen de muur in de woonkamer komt het rolgordijn in het raam. * Het ophangsysteem voor gordijn in de slaapkamer is een metalen draad (Ikea) die op 3 plekken tegen de muur moet worden vast gezet. * Voor de kleine slaapkamer is het een metalen stang die op 2 liggers komt te liggen, de liggers moeten tegen de muur worden vast gezet. * In de gang komt een plafondlamp op de plaats waar de stroomvoorziening zit. * In de woonkamer komt een (soort) kroonluchter (geen zware) die doorgetrokken zou moeten worden boven de salontafel * In de (woon)keuken komt een hanglamp, die ook doorgetrokken moet worden boven de eettafel. Er is allerlei normaal soort gereedschap in huis, maar geen goede boor voor plafond/buitenmuren. Er zijn verschillende soorten schroeven, maar niet bekend is of dit de juiste schroeven zijn voor wat er opgehangen moet worden. Pluggen zijn er nog niet, omdat niet precies bekend is welke soort er nodig is. Wat voor soort haken zijn er nodig voor het ophangen van de lampen ? Er zijn een grote en een kleine huishouidtrap aanwezig.Het is wel nodig dat de hulpbieder een goede hamerboor heeft ivm het beton in de flat.

Bezoeken*

Dordrecht

Gezocht word naar een vrijwilliger die regelmatig in de avond of in het weekend op bezoek kan gaan bij een man met een stoornis in het autistisch spectrum. Deze meneer werkt bij Drechtwerk. Hij heeft geen contact met buren, geen vrienden en alleen een oude tante die ver weg woont. Meneer zou het fijn vinden als er af en toe sávonds iemand bij hem langskomt voor een praatje, of die met hem op zaterdag even de stad in wil gaan en dan ergens wat drinken. Meneer is sociaal heel onhandig maar wel vriendelijk.
  • Utrecht

Mankracht bij verhuizing 27 oktober

Utrecht

Alleenstaande moeder, slachtoffer van huiselijk geweld, moet op korte termijn verhuizen met medische urgentie. Ze verhuist naar Leidsche Rijn. Er is geen netwerk om haar te helpen.  We zoeken iemand die kan helpen bij de verhuizing op zaterdag 27 oktober bij de nieuwe woning, het sjouwen van de meubels. Het gaat om een bovenwoning van twee verdiepingen. Er moet dus trappen opgesjouwd worden.  Er moet veel gedaan worden. Vanuit verschillende hoeken worden vrijwilligers ingezet, voor diverse klussen, omdat mevrouw helemaal niemand heeft. Ook door professionele huplverlening kan zij niet geholpen worden. De contactpersoon is een vrijwilliger die het geheel coordineert.
  • Leiden

Samen fietsen met oude mevrouw

Leiden

Mevrouw van 72 kon al sinds vorig jaar goed fietsen. Door een beroerte is zij wat onzeker geworden. Zij fietst nu al met duofiets, maar is er nu aan toe om zelf te fietsen. Zij wil graag een keer per twee weken fietsen, en misschien is het niet zo heel lang nodig.

Bezoeken*

Dordrecht

Wie wil 1 keer per week een bezoekje brengen aan een vrouw van 89 jaar?Zij is eenzaam en alleen. Zij heeft behoefte aan een gesprekspartner waarmee zij een praatje kan maken en een kopje koffie of thee kan drinken.
  • Rotterdam

Huisraad uit de opslag

Rotterdam

Meneer uit IJsselmonde zit in een rolstoel en heeft nog spullen in de opslag staan die naar zijn huis moeten. Het gaat om reeds ingepakte huisraad. Hij heeft zelf een bus waarmee dit kan. Graag hebben we twee tot drie man die komen helpen. Meneer gaat anders zelf meehelpen en dat mag hij juist niet. Hij zit in een rolstoel en aan zware pijn medicatie. Meneer heeft begeleiders, maar die kunnen het niet alleen. Het gaaat om een gelijkvloerse woning. Graag 2 hulpbieders die meneer hierbij willen helpen, in overleg ook met de begeleiders.
    2 Vrijwilligers nodig
  • Zwijndrecht

Wie maakt een stoepje veilig?

Zwijndrecht

Bij een alleenstaande dame van 77 jaar, die ernstig ziek is, liggen enkele steentjes van het stoepje bij de voordeur los. Dit levert een gevaarlijke situatie op, met name voor de mensen van de thuiszorg die haar 's avonds komen verzorgen. Het gaat om een stoepje van 150cm breed. Volgens mevrouw ongeveer 20 steentjes van 20 x 5 cm.  Wie helpt deze dame weer aan een veilige stoep?