Openstaande hulpvragen

• Ede

Hulp bij behangen

Ede

Een jonge vrouw zoekt hulp bij het behangen van een kamer. Het gaat om één wand en het kan in twee keer gedaan worden waarschijnlijk. Het behang en de lijm zijn aanwezig. De muren zijn al wel behangvrij gemaakt.Mevrouw heeft een chronische ziekte waardoor het voor haar niet mogelijk is dit zelf te doen. Mevrouw heeft een heeft een uitkering waardoor het voor haar moeilijk is om hulp in te kopen.Wie zou deze mevrouw willen helpen?
  • Utrecht

Hulp bij elektraklusjes

Utrecht

Alleenstaande mevrouw, met weinig financiële middelen en een klein sociaal netwerk, verhuist met een urgentie van een flatwoning op de derde etage in Utrecht naar een appartement in Houten aan Het Wed 50.  De verhuizing vindt plaats op vrijdag 31 augustus 2018. Er is een low budget verhuisbedrijf ingeschakeld voor de verhuizing die 's morgens plaatsvindt. Voor de middag vraagt mevrouw een vrijwilliger om wat klusjes in het nieuwe huis te doen.  De klusjes bestaan uit het aansluiten van wasmachine en kookplaat en het ophangen van enkele schilderijtjes e.d.
  • Nieuwegein

Hulp in de tuin

Nieuwegein

Voor een ouder echtpaar in de wijk de Doorslag, vragen wij tuinhulp. Mevrouw heeft Parkinson en meneer is licht dementerend. Het echtpaar is financieel zeer beperkt. Het gaat om een kleine voortuin te snoeien en het snoeiwerk te bundelen met touw. RMN wilde het snoeiwerk niet meenemen de vorige keer omdat deze dus niet was gebundeld. Gereedschap en touw zijn NIET aanwezig.
  • Leiden

Wasmachine en droger samen tillen

Leiden

Vrouw van 60 jaar gaat haar badkamer laten opknappen, maar daarvoor moeten eerst de wasmachine en droger worden verplaatst. Het verbouwbedrijf mag dat niet doen en zelf kan ze het niet. Ze zoekt daarom 2 mensen die haar hiermee kunnen helpen.

Luxaflex en rolgordijn ophangen

Leiden

Vrouw van 56 jaar zoekt iemand die haar kan helpen met het ophangen van luxaflex en een rolgordijn.

1 september even tillen

Leiden

Vrouw van 61 jaar  heeft een paar uurtjes hulp nodig bij een verhuizing op zaterdag 1 september. Ze zoekt een paar mensen die haar kunnen helpen met tillen. Het vervoer is geregeld. In haar netwerk heeft ze maar 1 iemand kunnen vinden die haar kan helpen en dat gelukkig ook gaat doen.
  • Amersfoort

Hulp bij vliesbehang bevestigen

Amersfoort

Hulp gezocht bij het behangen van de overloop op de zolder van een mevrouw. Op het moment is de overloop rommelig en mevrouw slaapt in de kamer ernaast. Het behangen is voor haar de eerste stap naar meer orde. Mevrouw heeft wegens het overlijden van haar ouders, het verkrijgen van een nekhernia en achterlopende administratie veel stress. Het zou voor haar enorm fijn zijn als het behang opgehangen kan worden op de schuine, houten muren en langs de deurpost.  Mevrouw heeft geen netwerk of financiële middelen om hulp in te kopen. Ook heeft ze niet genoeg financiën om eventueel nieuw behang te kopen mocht het niet goed gaan, daarom gaat de voorkeur uit naar iemand die een beetje nauwkeurig te werk kan gaan.  Het gaat om vliesbehang wat gemakkelijk te bevestigen is. Alle materialen zijn aanwezig en mevrouw kan assisteren. Ze schat in dat het ongeveer een uurtje werk is. Mevrouw heeft nog meer hulp nodig maar dit heeft voor nu de meeste prioriteit.  Hulp is zeer welkom!

Hulp in de tuin

Leiden

Man van 56 jaar zoekt iemand die het onkruid in zijn achtertuinkan weghalen. Zelf is hij er niet meer fysiek toe in staat.
  • Zwijndrecht

Hulp bij verven

Zwijndrecht

Een alleenstaande dame heeft hulp nodig bij het witten van het plafond van de keuken. Na renovatie van de keuken door de woningbouw is er op de plaats waar de geiser heeft gehangen, een zwarte plek op het plafond achtergebleven. Mevrouw heeft het al schoongemaakt, maar weet niet of het nu al geverfd kan worden. Wie kan haar helpen het plafond op te knappen? Mevrouw wil graag meehelpen.    Ze wil ook graag eerst overleggen welke materialen ze moet aanschaffen.
  • Hendrik-Ido-Ambacht

Er op uit

Hendrik-Ido-Ambacht

Voor een mevrouw van 72 jaar, die in een isolement dreigt te komen door gezinsomstandigheden, zoeken we iemand die 1x per 2 weken met haar op stap wil. Zoals ergens een kopje koffie drinken of een boodschapje doen. Kortom: een gezellig maatje. Mevrouw is nu erg aan huis gebonden. Mevrouw betaalt graag de eventuele kosten.
  • Hendrik-Ido-Ambacht

Er op uit

Hendrik-Ido-Ambacht

Een alleenstaande dame van 55 jaar zoekt een maatje * om er samen even uit te gaan bijvoorbeeld voor een boodschap of een wandeling * voor het rijden naar en het bezoeken van haar moeder die sinds kort in de Blije Borg woont. Mevrouw heeft veel meegemaakt in haar leven en ook op dit moment gebeurt er heel veel waardoor zij het leven als zwaar ervaart. Hier krijgt ze professionele hulp voor. Het is voor haar belangrijk dat het maatje breed geïnteresseerd is, empathisch en gevoel heeft voor humor. :-)
  • Utrecht

Hulp bij boodschappen voor 85 jarige meneer

Utrecht

Hulp gezocht bij het doen van de boodschappen voor een meneer van 85 jaar. Meneer woont in de Meern en wilt dolgraag zijn eigen boodschappen blijven doen, echter lukt hem dit niet langer alleen. Zijn zoon en schoondochter zijn mantelzorgers van hem maar wegens afstand en een zoontje met een spieraandoening lukt het hen niet om elke week bij hem langs te gaan. Zij zijn door de wijkcoach doorverwezen naar HiP.  Meneer is weduwnaar, slecht ter been en hij heeft verschillende littekens van brandwonden. Hij heeft een auto waar hij nog geen afscheid van kan nemen en die eventueel gebruikt kan worden door de vrijwilliger. Meneer voelt zich eenzaam door zijn beperkte netwerk, daarom zoeken we iemand die samen met hem boodschappen kan doen, zodat hij hiermee dubbel geholpen wordt.  Alle hulp is welkom! In eerste instantie zoeken we iemand voor een halfjaar, korter of langer is mogelijk in overleg.