Openstaande hulpvragen

Totaal 49 items in de Openstaande hulpvragen

Hulp bij opruimen/ordenen

Leiden

Een ouder echtpaar is recent verhuist en zij hebben hulp nodig met het uitzoeken van de verhuisspullen. Er zijn teveel spullen meegegaan en de woning staat nu vol met dozen waardoor het nu moeilijk begaanbaar is in de woning.
  • Dordrecht

Hulp bij douchestang ophangen

Dordrecht

De thuisbegeleider dient een hulpvraag in voor een mevrouw. Haar douchestang is van de muur losgeraakt. We zoeken iemand die dit voor haar vastmaakt.Mevrouw is alleenstaand en ondergaat momenteel chemokuren, hierdoor heeft ze geen puf om het zelf te doen. Ze heeft geen sociaal netwerk waarop ze terug kan vallen en absoluut geen financiën om een klusjesman in te huren.Wie kan dit voor haar doen, mevrouw zou er erg mee geholpen zijn!

Taalondersteuning

Leiden

Estifanos woont sinds begin dit jaar in Leiden met zijn jongere broertje. Hij volgt sinds kort Nederlandse les, maar vindt het spreken van Nederlands nog moeilijk. Daarom zou het fijn zijn als iemand hem af en toe hierbij kan helpen.
  • Vlaardingen (Holy)

TV-scherm, traphekje e.d.

Vlaardingen (Holy)

Mevrouw van 56 uit Hoogvliet is alleenstaand en slechtziend en vraagt een vrijwilliger die haar kan helpen met het ophangen van een Tv-scherm, het boren in de deurposten om een traphekje te plaatsen, en het ophangen van een paar dingen aan de muur. Ook zou het fijn zijn als er iemand kan kijken naar de bank die nog in elkaar moet worden geschroeft.Mevrouw heeft eerder hulp gehad maar die is i.v.m. tijdgebrek weer gestopt. We zoeken nu dus een handige vrijwilliger met een boormachine die mevrouw zou kunnen gaan helpen bij de klussen die er nog liggen.
  • Hendrik-Ido-Ambacht

Snelle hulp gezocht voor zonwering

Hendrik-Ido-Ambacht

Bij een oudere heer is het electrisch mechanisme van de zonwering kapot. De zonwering kan daardoor op dit moment niet naar beneden en dat is heel vervelend met deze warmte. Wie kan deze meneer snel helpen, zodat hij er niet meer warmpjes bij zit?
  • Waddinxveen

Taalondersteuning*

Waddinxveen

Een jonge asielzoeker is bezig met zijn inburgeringscursus. Hierbij wordt hij ondersteund door een taalcoach. Hij probeert ook zijn rijbewijs te halen. Maar vanwege de taalachterstand is de theorie voor hem erg moeilijk. Hij heeft al een aantal keren examen gedaan en is steeds gezakt. Nu zoekt hij iemand die met hem het theorieboek samen kan lezen en hem kan helpen met de uitleg.
  • Zeist

Hulp bij dingen ophangen

Zeist

Een meneer (53 jaar) met een licht verstandelijke beperking vraagt hulp bij het ophangen van een gordijnroede in de woonkamer. Er hangt nu niets voor het raam.Meneer heeft altijd bij zijn moeder gewoond, maar sinds 2 maanden heeft hij zijn eigen flat. Er moeten verschillende klusjes nog gedaan worden, maar voor de gordijnroede doet meneer graag een beroep op HiP. Meneer heeft een zeer klein netwerk waar hij voor deze klus geen hulp kan vragen. Daarnaast heeft meneer niet de financiële middelen om hulp in te kopen. Meneer wil wel ondersteunen bij de klus, maar hij heeft zelf geen idee hoe het moet. Ook is het juiste gereedschap niet aanwezig.De gordijnroede moet in het beton geboord worden. Een helpende hand is heel erg welkom!
  • Dordrecht

Dordrecht

Een mevrouw vraagt hulp bij het op orde brengen van haar tuin. Er moet onkruid verwijderd worden in haar tuin en gras weggehaald tussen de tegels. Mevrouw heeft een voortuin, maar ook  Omdat het een grote vraag betreft, hebben we het afgebakend tot 1 dagdeel hulp, te beginnen aan de voorkant.  Indien dit voorspoedig gaat en er tijd overblijft van die 4 uur, kan er uiteraard een begin worden gemaakt aan de rest van de tuin.  Mevrouw is alleenstaand en ondergaat momenteel chemokuren, hierdoor heeft ze geen puf om het zelf te doen. Ze heeft geen sociaal netwerk waarop ze terug kan vallen en absoluut geen financiën om een klusjesman in te huren.Wie kan dit voor haar doen, mevrouw zou er erg mee geholpen zijn!
  • Groningen

Groningen

Een mevrouw vraagt 1 dagdeel hulp bij het op orde brengen van haar tuin. Het gras moet gemaaid worden, onkruid verwijderd en eventueel wat bijgesnoeid. Mevrouw heeft een voortuin, maar ook tuin aan de zijkant en achterkant van de woning. Omdat het een grote vraag betreft, hebben we het afgebakend tot 1 dagdeel hulp, te beginnen aan de voorkant. Indien dit voorspoedig gaat en er tijd overblijft van die 4 uur, kan er uiteraard een begin worden gemaakt aan de rest van de tuin.  Mevrouw is door haar handicap niet in staat om het zelf te doen. Ze heeft spasme aan haar benen en kan daardoor niet lang staan en ver lopen. Zij maakt gebruik van een scootmobiel. Het netwerk is zeer klein en kan daar geen beroep op doen. Ook kan mevrouw geen professionele hulp inkopen omdat mevrouw bewindvoering heeft.  Er is gereedschap in huis wat gebruikt kan worden (electrische grasmaaier, snoeischaar, schoffel) Een helpende hand is heel erg welkom!
  • Lelystad

Lelystad

Aanvraag is het onkruid vrij maken van een achter tuin. Punter in Lelystad. Mw. heeft een beroerte gekregen, zij gaat ook naar een andere woning, aangepast. Haar achtertuin staat vol onkruid. Mw. kan dit niet zelf meer doen, er is een buurman die wat helpt maar hij is ook invalide. Mw. heeft een vriendin die ook lichamelijk beperkt is. Mw. heeft een budget beheerder en leeft van €32,- per week.

Bezoeken

Leiden

Een oudere vrouw is eenzaam en zoekt iemand die af en toe een praatje met haar kan maken.
  • Rotterdam

Dozen uitpakken

Rotterdam

Mevrouw van 70 is net verhuisd naar de Beverwaard en zit nog met verhuisdozen die uitgepakt moeten worden. Hulp is nodig omdat zij dit door haar lichamelijke gezondheid niet zelf kan. Familie heeft geholpen maar zijn ook beperkt. Huis is schoon alleen nog vol met verhuisdozen. Wie vindt het leuk om mevrouw te gaan helpen uitpakken en de spullen een mooi plekje te gaan geven.