Type

Totaal 23 items in de Openstaande hulpvragen

• Printer aansluiten

Leiden

Vrouw van 72 jaar zoekt hulp bij het verbinden van haar draadloze printer aan meerdere pc's.
  • Verhuizing 8 mei a.s.!

Rotterdam

Een alleenstaande vrouw, woonachtig in Rotterdam-Delfshaven gaat verhuizen en heeft hulp nodig. Omdat zij lichamelijke klachten [vooral van haar ledematen] heeft en chronisch ziek is, kan zij zelf niet haar inboedel inladen. Haar inboedel staat klaar om verhuisd te worden en de verhuisdatum is gepland op maandag 8 mei a.s.Er is een vrachtwagen, chauffeur en manskracht voor het uitladen geregeld.
  • Bezoek maatje

Capelle aan den IJssel

Oudere meneer uit oud Capelle zoekt een maatje, iemand die af en toe langs wil komen voor een praatje, een boodschapje doen en wat gezelschap kan bieden. Meneer is recentelijk thuis gekomen na een ziekenhuisopname. Voor wat betreft de zorgtaak heeft hij ondersteuning van de wijkverpleging. Meneer heeft vrijwel geen sociaal netwerk, is daardoor geisoleerd geraakt en komt ook nauwelijks buiten. Help jij meneer een beetje uit zijn isolement te halen?
  • Begeleiding LUMC 4 mei

Leiden

Man tegen de 70 zoekt begeleiding voor een afspraak in het LUMC op 4 mei.Meneer moet nog ingedeeld worden. Tijd is 28 april bekend. Reiskosten worden vergoed.Regiotaxi kan geregeld worden indien u zelf geen auto hebt.
  • Naaikamertje & boeken ordenen

Leiden

Vrouw van 72 jaar zoekt hulp met het uitzoeken en organiseren van haar naaispullen en boeken.
  • 8 mei vervoer naar ziekenhuis

Leiden

Vrouw van 51 jaar zoekt iemand die haar op 8 mei 's ochtends naar het Erasmus Ziekenhuis in Rotterdam kan brengen. Mevrouw heeft niemand die haar kan brengen. De volgende dag word mevrouw door iemand anders opgehaald. 2 mei hoort mevrouw hoe laat ze in de ochtend er moet zijn.
  • Huiswerkbegeleiding

Leiden

Moeder van 37 jaar zoekt iemand die haar 2 jonge kinderen bijles kan geven. Haar zoon is 8 jaar en haar dochter 10 jaar. De kinderen worden graag geholpen met lezen, rekenen en topografie.
  • Glasvezelbehangen*

Vlaardingen (Holy)

Ouder echtpaar uit Spijkenisse heeft een portaal waar twee stroken glasvezelbehang geplaatst moet worden. Eén baan om een bouwpaal heen en de tweede op een rechte muur met kleine binnen hoek. Behang, voorstrijk, lijm enz is al aangeschaft. Mevrouw kan dit niet en meneer is dementerend. Wie wil zich hiervoor in gaan zetten.
    1 Vrijwilliger nodig
  • Hulp bij laminaat leggen woonkamer

Utrecht

Hulp gevraagd door een medewerker van het Leger des Heils voor een meneer die na 17 jaar dakloos te zijn geweest een woning heeft gekregen van het Leger des Heils. Meneer doet erg zijn best om te wennen aan zijn nieuwe leefsituatie, dit is lastig en een kale woning maakt dat hij zich nog niet thuis voelt. Meneer heeft op dit moment geen inkomen en moet zijn huis dus inrichten met spullen die hij gekregen heeft. Zo is meneer erg blij met een gekregen laminaatvloer maar hij kan deze niet zelf leggen. De reden hiervoor is dat hij geen ervaring hierin heeft, een zeer klein sociaal netwerk heeft en ook niet over de juiste gereedschappen beschikt. Wie wil deze vloer voor meneer leggen, zodat hij zich snel thuis voelt in zijn nieuwe woning? Meneer wil zeker meehelpen en het gaat om de woonkamer.
    1 Vrijwilliger nodig
  • Enthousiaste behanger gezocht!

Zwijndrecht

Voor een dame met een verstandelijke beperking en zware reuma is HIP op zoek naar iemand die 1 kleine slaapkamer wil behangen. Mevrouw heeft door haar handicap en aandoening geen sociaal netwerk om haar heen. Inmiddels is er al veel netjes gemaakt in het appartement met hulp van anderen en van HiP, maar wie helpt om ook dit kamertje nog netjes te krijgen?   Het behang is door mevrouw aangeschaft. Ook behanglijm is al in huis.
  • EĆ©nkamer appartement verven

Capelle aan den IJssel

Voor een meisje van 20 jaar die op zichzelf gaat wonen onder begeleiding van Stichting Timon zoeken we iemand die kan komen helpen met het verven van de muren in haar één-kamer appartementje in Capelle. Zij heeft eigenlijk nauwelijks tot geen netwerk en haar moeder die haar wel kan ondersteunen heeft last van haar schouder. Ze heeft de sleutel al en zal blij zijn met wat hulp.
  • Hulp in de tuin

Dordrecht

Meneer vraagt hulp met het zomer klaar maken van de tuin. Meneer zit in een rolstoel vanwege MS en kan niet terug vallen op zijn netwerk. De tuin is grotendeels betegeld. Met een dagdeel hulp kom je al een heel eind. Meneer leeft onder bewindvoering en heeft een klein budget als leefgeld. Hierdoor is hij niet in staat om hulp in te kopen. Het gaat om het onkruid tussen de tegels weghalen en een klein stukje border weer netjes maken. Eerst had hij nog hulp vanuit contacten in de buurt - er zijn veel jonge nieuwe mensen komen wonen-  of vanuit de sociale werkplaats maar dat is komen te vervallen. Wie wil deze meneer helpen zijn tuin weer netjes te maken?